ESNEK BİR DÜŞÜNCE SİSTEMİ İLE BEDENİNİZDEKİ GERİLİMLER AZALIR, KASLARINIZ, EKLEMLERİNİZ, OMURGANIZDAKİ AĞRILAR DA ORTADAN KALKAR

24 Eylül 2008 Çarşamba

SANDIĞIMIZ KADAR BÜYÜK MÜYÜZ?






Evet arkadaşlar, öncelikle mailleriniz için çok teşekkürler.

Pek çoğunuz, varmak istediğim noktayı çok güzel yakalamışsınız. Fakat özellikle gelen maillerden bir tanesindeki bir kaç satırı sizinle paylaşmak istiyorum;

N.P mailinin bir kısmında aynen şöyle söylemiş: ..... "bu güne kadar, insanın doğayı denetimi altına alabileceğine inanalardandım. Ancak bu fotoğrafı görünce, önce küçük çapta bir kafa karışıklığı yaşadım. Daha sonra ise dediğiniz gibi fotoğrafı büyüterek tekrar baktım. Bu da yetmedi, dünyayı uzaydan gösteren bir kaç fotoğraf daha bulup onlara da uzun uzun baktım.Bu gördüğüm fotoğraflar içindeki yer yüzü katmanlarının kaç milyon yılda oluştuğunu düşündüm. Ve sonuçta artık doğayı denetim altına alma çabasının ne kadar saçma, ne kadar komik olduğuna inandım ve vaz geçtim. Şimdi ise tek çabam doğadaki yerimi ve görevlerimi anlamaya çalışıp, doğayı denetlemek yerine onun içinde, onunla uyumla yaşamaya çalışmak olacaktır.
benim gibi en azından bir kaç kişinin de bu konuda gözümüzü açtığınız için size sonsuz teşekkürler"

Evet arkadaşlar, bir kaç tane bitkinin genlerini karıştırıp yepyeni (!) bir mahsul elde etmekle sadece kendimizi kandırıyoruz. Ve en acıklısı da doğaya çok ciddi zararlar veriyoruz.

Siz de Sayın N.P gibi lütfen bir dünya görüntüsünü uzun uzun inceleyin. O koskoca yer yüzünün içinde, önce bulunduğunuz ülkeyi, daha sonra, yaşadığınız şehri, daha sonra mahallenizi, evinizi odanızı ve kendinizi görmeye gayret edin.
Ne kadar zor hatta imkansız değil mi?

İşte, doğayı denetimi alma iddiasında olan insanoğlu bu kadar küçük.
Diyebilirsiniz ki " evet küçüğüz ama, aklımız ve aklımızla geliştirdiğimiz teknolojiyle bunu başarabiliriz"

Hayır dostlar, hayır... bu boşa bir çabadır.
Bunun yerine, doğayı anlamaya çalışmak, onun eşsiz dengesi ile uyum içinde yaşamaya çalışmak en doğru yoldur.
Çünkü, yapılacak bir hatanın geri dönüşü yoktur. Burası bir sınıf değil ki, yaptığınız hatadan sadece notunuz kırılsın. Yapılan bir hata gelecek nesillerin yaşam ortamlarını tehlikeye sokmaktan başka hiç bir sonuç vermez...

Tekrar buluşuncaya dek hepinize doğa ile uyumlu, sağlıklı günler dilerim...

Hiç yorum yok: