ESNEK BİR DÜŞÜNCE SİSTEMİ İLE BEDENİNİZDEKİ GERİLİMLER AZALIR, KASLARINIZ, EKLEMLERİNİZ, OMURGANIZDAKİ AĞRILAR DA ORTADAN KALKAR

20 Ekim 2008 Pazartesi

SIRT AĞRILARI





Tekrar merhabalar,

Bir süredir beden esnekliği konusunda yazmadım.
Çünkü bedenimizdeki pek çok ağrının içsel gerginlikten kaynaklandığını düşünüyorum. Bu nedenle de düşünsel esnekliğe ağırlık vermekte yarar olduğunu düşünüyorum.
Ama arada gene de bedenimizle ilgili esneme çalışmalarından söz edeceğim.

Bu gün seçtiğim konu sırt ağrıları...

Eminim aranızda sırt ağrısı çekmeyeniniz yoktur.
Sırt ağrıları, dünya çapında en büyük iş kaybı nedenlerinin başında gelmektedir.
Bu denli, yaygın olan rahatsızlıktan, çok basit önlemlerle kurtulmak veya hiç yakalanmamak elimizde.
Önce ağrı kavramı üzerinde durmak istiyorum.

Ağrı, bedenimizin bir sinyalidir. Ağrı hissini duyduğunuz yerde mutlaka ters giden bir şeyler vardır. Bu nedenle ağrı hissettiğiniz zaman, kulaktan dolma iyileştirme çareleri yerine derhal bir doktora başvurmalısınız. Çünkü bazı durumlarda çok hafif ağrılar, ciddi hastalıkların bir ön sinyali olabilir.

Hep söylediğim gibi ağrı dahil bedeninizde bir rahatsızlık hissediyorusanız lütfen, bu ağrınızı inceleyin.
Ne zamanlar oluyor?
Ne tip bir ağrı?
Sürekli mi yoksa bazı hareketlerde mi oluyor?
Batma tarzı bir ağrımı ?
Tek bir nokta ağrısı mı yoksa yaygın bir ağrı mı?
Gündüzlerimi oluyor yoksa gece uykudan uyandıran bir ağrı mı?
Bu ağrıya eşlik eden, kollarınızda, bacaklarınızda güçsüzlük var mı?

Bu soruların yanıtlarını bulursanız doktorunuzun size yardım etmesini çok kolaylaştırmış olursunuz.

Benim burada ele aldığım sırt ağrıları, doktorunuza başvurup, ciddi bir sorun olmadığı durumlar için geçerlidir.

esneklikprogramı ile ilgili danışmanlık yaptığım herkese söylediğim sözü, burada sizlerle de paylaşmak istiyorum.

"Ağrılı dönemlerinizin kıymetini bilin"

Biliyorum bu söz size oldukça garip geldi. Ama lütfen biraz izin verin göreceksiniz ne kadar doğru olduğunu.

Eğer bir sabah sırtınız tutulmuş olarak uyandınızsa, lütfen, bu ağrı sırasında, neyi nasıl yaptığınıza çok dikkat edin.
Örneğin, bu ağrı ile yataktan ne şekilde kalkabiliyorsunuz?
Oturduğunuz yerden nasıl kalkıyorsunuz? Gibi...

İşte, ağrılarınızın kıymetini bilin derken kast ettiğim budur.
Ağrılı dönemde neyi nasıl yapabiliyorsanız, ağrısız dönemde de onu aynen öyle yapmalısınız.

Çünkü ağrı anında beden, ağrıya neden olan kas ve kemikleri korumak amacıyla bazı hareketlerinizi kısıtlayacaktır.
Bu da demek oluyor ki, ağrısız dönemlerde de bu hasas bölgeleri korumak için aynen o şekilde davranırsanız, hem kaslarınızı hem bel kemiğinizi hem de eklemlerinizi korumuş olursunuz.

Burada bir kaç örnek vermek istiyorum.

1) ağrınız olsun olmasın, yatağa yatarken veya kalkarken mutlaka önce yan dönün ve sonra yatın/ kalkın.
2) oturup kalkarken, mutlaka, oturduğunuz yere tutunun ve yükü sadece bel kemiğinize değil dizlerinizi kırarak dizlerinize de paylaştırın. ( Dizlerinize tutunabilirsiniz)

3) Öne eğilmeniz gerekiyorsa, eğilmek yerine ( aynen bebekliğinizde yaptığınız gibi) çömelin.
( Çömelme konusunda dizleriniz sorun varsa bununla ilgili çok basit bir egzersizi bir sonraki yazımda paylaşacağım)

Bu konudaki soru ve görüşlerinizi bana iletebilirsiniz.
Bu konuyu sürdüreceğim...

Şimdilik hepiniz sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok: