ESNEK BİR DÜŞÜNCE SİSTEMİ İLE BEDENİNİZDEKİ GERİLİMLER AZALIR, KASLARINIZ, EKLEMLERİNİZ, OMURGANIZDAKİ AĞRILAR DA ORTADAN KALKAR

12 Aralık 2013 Perşembe

GÜNLÜK HAREKETLERİNİZİ EGZERSİZ HALİNE DÖNÜŞTÜRMENİN YARARLARI

 

Yok, yok... Telaşlanmayın... Size bunu önerecek değilim :)

Herhangi bir nedenle günlük egzersiz yapmanız öneriliyor ve bir türlü yapamıyorsunuz... Nedense hiç vaktiniz olmuyor, ev işleri çok zaman alıyor, sonrasında da bitkin oluyorsunuz vs.
Bu pek çoğunuza tanıdık geldi mi? :)
Her ne nedenle olursa olsun ( ister tedavi amaçlı, ister beden sağlığınızı korumaya yönelik) egzersiz yapmayı, günün belli bir saat dilimine sığdırmayı açıkçası ben çok doğru bulmuyorum. Zararlı mı? Elbette değil... Ama şöyle düşünelim; diyelim ki bir saat egzersizinizi yaptınız. Peki, uyku hariç, kalan en azından 15 saat bedeninizi ne şekilde kullanıyorsunuz?
Şunu bir kez daha tekrarlamakta yarar görüyorum, bir hareketin, duruşun, bir uygulamanın, örneğin diet yapmak gibi, etkili olabilmesi için düzenli ve sürekli yapılaması esastır. Tıpkı antibiotik kullanımı gibi... Örneğin bir gün saatlerce koşup/yürüyüp, sonrasında günlerce tümüyle hareketsiz kalmanın hiç bir yararı olmayacaktır. Oysa, her gün düzenli ve sürekli beşer dk.lık yürüyüş dahi çok daha yararlıdır.
İşte tam da bu nedenle benim önerim, egzersizleri günlük yaşamın içine almaktır...
Kendimden örnek vereyim. İleri derece skolyozum (omurganın yana doğru “S” şeklinde bükülmesi) ve ayrıca belimde 3 tane fıtık var. Bu nedenle eğer düzenli egzersiz yapmazsam çok ciddi ağrılarım oluyor. Bu durumda her gün bir saat egzersiz yapsam bile geri kalan saatlerde omurgamı zorlayacak şekilde hareket edersem o egzersizin de pek bir anlamı kalmayacaktır.
Ben de yıllardır, sabah kalktığımdan itibaren her bir hareketimi, işlerimi egzersiz haline dönüştürdüm. Böylece iki yönden rahat ettim. Herkese de bunu öneririm. Birinci neden, Çok uzun saatler boyunca egzersiz mahiyetindeki hareketleri yapıyor olmak, ikinci ve en büyük neden ise zihnin, “egzersiz yapma” sıkıntısından tamamen kurtulması.
Bu konu ile ilgili sorularınız olursa menuniyele yanıtlarım...
Sevgiyle, sağlıcakla...


Hiç yorum yok: