ESNEK BİR DÜŞÜNCE SİSTEMİ İLE BEDENİNİZDEKİ GERİLİMLER AZALIR, KASLARINIZ, EKLEMLERİNİZ, OMURGANIZDAKİ AĞRILAR DA ORTADAN KALKAR

29 Ocak 2009 Perşembe

TOPLUM BİLİME FARKLI BİR YAKLAŞIM _2_


Bu konudaki bir önceki yazımda sizlere, insandan hareketle toplumsal olaylara bakılabileceğini, her ikisi arasındaki yapısal benzerlikler paralellikler olduğunu yazmıştım.

Konu ile ilgili yazılarımı sürdürüyorum.

Önceki yazımda, insan bedeninin en küçük yapısının hücre olduğunu yazmış ve bunun toplumdaki karşılığının insan olduğundan söz etmiştim.
Bu benzerliği sürdürelim isterseniz.

İnsan bedenindeki hücrelerin herbirisi kendi işlerini mükemmel bir şekilde yaparlar. Örneğin bir karaciğer hücresi, asla kas hücresinin de, kalp hücresinin de işini yapmaz.
Bu nedenledir ki ( bir hastalık söz konusu olana dek) her bir organ düzgün, doğru ve en güzel şekilde işini yapar.

Şimdi, toplumu, insan bedeni, insanı da hücrenin karşılığı olarak ele alırsak eğer karşımıza şöyle bir sonuç çıkar: her insan kendi işini, kendi sorumluluğunu tam ve en iyi şekilde yaparsa ancak o zaman toplumsal sağlıktan, toplumdaki ahenkten, düzenden söz edebiliriz.
Nasıl insan bedenindeki bir karaciğer hücresi, kalp veya benzeri başka bir organın hücresinin işine karışmazsa, toplumda da her bir birey öncelikle kendi işini, kendi sorumluluklarını en iyi şekilde yapmalıdır.
Buradan asla kimse kimsenin işi ile ilgilenmesin anlamı çıkmayacağı çok açıktır.
Bu yazılarımda sadece insan bedeni ile toplum arasındaki benzer, aralel yanları vurgulamak istiyorum. Yoksa asla birebir örtüştüğünden söz etmiyorum.

Hepinize mutlu sağlıklı günler dilerim.

Hiç yorum yok: